التربية الإسلامية ودورها في تربية شخصية الطلاب
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al-Ghazali. (2008). Mutiara Ihya’ Ulumuddin. Terj. Irwan Kurniawan Bandung: Mizan.
Al-Rasyidin. (2012). Falsafah Pendidikan Islami: Membangun Kerangka Ontology, Epistemology, Dan Aksiologi Praktik Pendidikan. Cet. III. Jakarta: Citapustaka Media Printis.
Chalplin, J. P. (2011). Kamus Lengkap Psikologi. Terj. Kartono, K. Jakarta: Rajawali Press
Departemen Pendidikan dan Kebudayaan. (2003). Kamus Besar Bahasa Indonesia Edisi III. Jakarta: Balai Pustaka. cet, ke-3.
Goleman, D. (1996). Kecerdasan Emosional. Terj. Hermaya, T. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Howard, S. F. & Miriam, W. S. (2006). Kepribadian, Teori Klasik Dan Riset Modern. Terj. Fransiska Dian Ikarini. Jakarta: Erlangga.
Jalaludin. (2001). Teologi Pendidikan. Jakarta: PT Raja Grapindon Persona
Mulyasa, E. (2013). Pengembangan dan Implementasi Kurikulum 2013. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Q-Anees, B. & Hambali, A. (2011). Pendidikan Karakter Berbasis Al-Qur’an. Bandung: Simbiosa Rekatama Media. cet. ke-3.
Sobur, A. (2003). Psikologi Umum Dalam Lintasan Sejarah. Bandung: Pustaka Setia.
DOI: https://doi.org/10.15548/jt.v23i2.165
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2016 Al-Ta lim Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.