The Professionalism of Certified Teachers in Instructional Process: A Case Study of Secondary School Teachers in Jambi
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Al-Qur'an dan Terjemah. (1988). Jakarta: Serajaya Santra.
Abin, S. (2002). Profesi Keguruan 2. Universitas Terbuka. Jakarta.
Al. Gazhali. (1995). Kemulian Menuntut Ilmu. Jakarta: Bulan Bintang
Alexander, R. (2001). Culture & Pedagogy. Oxford: Blackwell Publishing Ltd.
Bogdan, R. E. dan Taylor J. S. (1993). Kualitatif Dasar - Dasar Penelitian. (terjemahan A. Khosim Afandi) .Surabaya: Usaha Nasional.
Bogdan, R. E. & Bikland, K.S. (1982). Qualitative Research For Education. Bostor : Allyn an Bacon Inc..
Buchari, M. (1994). Ilmu Pendidikan dan Praktek Pendidikan dalam Renungan. Jakarta: IKIP Muhammadiyah Jakarta Press
Buchari, M. (2001). Pendidikan Antisipatoris. Yogyakarta: Penerbit Kanisius.
Buchari, M. (2007). Evolusi Pendidikan di Indonesia. Yogyakarta: INSIST Press.
Depdikbud. (1992). Himpunan Peraturan Perundang-Undangan Rebublik Indonesia. Jakarta: Depdikbud.
Denzin, N. K & Lincoln, Yvonna.S. (1994). Handbook of Qualitatif Research. New York: Sage Publication, Inc.
Jamaluddin. (2002). Pembelajaran yang Efektif Faktor-Faktor yang mempengaruhi Prestasi Siswa. Jakarta Dirjen Bimbaga Depag RI
Lincoln, Y. Vonna and Guba, Edger. G. (1985). Naturalistic Inguiry. Beverly Hill Sage Publications.
Muhaimin & Abdul. M. (1993). Pemikiran pendidikan Islam Kajian Filosofis dan Kerangka Dasar Operasionalisasinya. Bandung: Trigenda Karya.
Novak, Joseph D. (1986). A Theory of Education. London: Cornell University Press.
Nyayu, K. (2013). Kinerja Guru Madrasah dan Guru pendidikan Agama Islam Pasca Sertifikasi di Sumatera Selatan, dalam Cakrawala Pendidikan, XXXII (1), hlm. 99.
Prayitno. (1999). Perspektif Tenaga Kependidikan Sekolah Menengah. (Makalah). Padang: IKIP Padang.
Prayitno. (2005). Sosok Keilmuan Ilmu Pendidikan. Padang: Fakultas Ilmu Pendidikan UNP
Prayitno. (2005). Peta Keilmuan Pendidikan. Padang Fakultas Ilmu Pendidikan UNP
Prayitno. (2009). Pendidikan Dasar Teori dan Praksis (jilid I dan II) Padang: Universitas Negeri Padang Press.
Soetjipto & Kosasi, R. (2009). Profesi Keguruan. Jakarta: Rineka Cipta
Sudarwan, D. (2010). Profesionalisasi dan Etika Profesi Guru. Bandung: Alfabet
Sagala, S. (2006). Administrasi Pendidikan Komtemporer. Bandung: Alfabeta
Sagala, S. (2009). Kemampuan Profesional Guru dan Tenaga Kependidikan. Bandung: Alfabeta
Sagala, S. (2009). Memahami Organisasi Pendidikan. Bandung: Alfabeta
Spradley, J..P. (1980). Participan Observation.United state of America: Rinehart and winston.
Spradley, J..P. (1997). Metode Etnografi (terjemahan Misbah Elizabeth). Yogyakarta: Tiara Wacana.
Surakhmad, W. (2009). Pendidikan Nasional Strategi dan Tragedi. Jakarta: Kompas Gramedia
Tilaar. H.A.R. (2002). Perubahan Sosial dan Pendidikan Pengantar Pedagogik Transformatif untuk Indonesia.Jakarta: Gremedia .
Tilaar. H.A.R.. (2008). Kebijakan Pendidikan Pengantar untuk Memahami Kebijakan pendidikan sebagai Kebijakan Publik. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Undang-undang Sistem Penddikan Nasional Nomor 20 Tahun 2003. Jakarta: Penerbit Harvarindo.
Van Scotter, D. Richard, Kraft, J. Richard, Haas, D. John. (1979). Foundations of Education Social Perspectives. United States of America: Englewood Cliffs.
Zamroni. (2003). Paradigma Pendidikan Masa Depan. Proyek Peningkatann Mutu Jakarta: Dikbud
Zakiah Daradjat. (1978). Kepribadian Guru. Jakarta: Metro Pos
DOI: https://doi.org/10.15548/jt.v21i2.85
Refbacks
Copyright (c) 2014 Al-Ta lim Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.